Jak vidíme sociální sítě.

Socialwatch 28. 5. – 3. 6. 2012

Sociální týden 28. 5. – 3. 6. 2012: Facebook spouští novinky pro marketéry a velké globální stránky, Bit.ly redesignoval, Foursquare připravuje změny a O2 spouští speciální datový tarif jen pro přístup na Facebook.

Facebookové změny pro marketéry

Placené zobrazování příspěvků (“Promoted posts”)

Facebook postupně spouští promované příspěvky. Za $5 nebo $10 je možné zobrazit příspěvek i těm fanouškům (+ jejich přátelům), kterým jej Facebook dosud skrýval. Příspěvek se zobrazí v newsfeedu (nikoliv v rekamním panelu) a bude označený jako “Sponsored”. Nová funkce by mohla prolomit začarovný kruh EdgeRanku.

Zdroj obrázku: Screenshot na jedné z našich spravovaných stránek

Promoted posts budou pro marketéry fungovat podobně jako FB ads: Každý post půjde do schvalovacího procesu a bude mít k dispozici živé (nikoliv zpětné) reklamní statistiky.

Funkce je zatím dostupná pro stránky s více než 400 fanoušky a lze ji nastavit pro kterýkoliv typ příspěvku.

Zobrazení počtu “zasažených” uživatelů u každého příspěvku

U nových příspěvků se zobrazuje hodnota Reach – kolik lidí mělo možnost shlédnout (nikoliv shlédlo) daný příspěvek. Dosud bylo nutné hledat tuto hodnotu ve statistikách (se zhruba dvoudenním zpožděním). Nové zobrazování se odehrává v reálném čase a je k dispozici jak v plném čísle, tak v % fanoušků.

Statistika zobrazuje i zásah Promoted posts.

Zdroj obrázku: Allfacebook.com

Načasování publikace příspěvků

Největší radost nám FB udělal možností načasovat publikaci příspěvků. Dosud ji řešily aplikace třetích stran, kterým bylo nutné poskytnout práva ke stránce a často byly placené.

Zdroj obrázků: Screenshot na jedné z našich spravovaných stránek

Nastavené posty jsou viditelné v Activity Logu (Správa -> Záznamy o aktivitách).

(A socmedia weby se předhánějí v predikcích změn v social media světě, které přinesou načasované příspěvky.)

Role pro jednotlivé správce

Další skvělé usnadnění správy firemních stránek jsou role pro jednotlivé adminy. Správci tak budou mít určenou různou úroveň práv ke stránce (práva se s narůstající úrovní “přičítají”).

Zdroj obrázku: Screenshot z admina naší firemní FB page

Základní právo je přístup do analytik – ten mají všichni admini. O právo výš pak stojí tvorba inzerátů. Moderátor může navíc ještě posílat zprávu jménem stránky a mazat příspěvky. Právo vytvářet příspěvky a přidávat záložky má tvůrce obsahu. Nad těmito všemi rolemi stojí manažer, který může práva udělovat a odebírat.

Zdroj obrázku: Insidefacebook.com

Globální FB stránka namísto několika lokálních

Facebook připravuje novou funkci pro firemní stránky: Vedení lokální komunikace z globální page. Stránky budou mít novou funkci “switch region” a pro každý region bude možné stránku mírně upravit.

Zdroj obrázku: Socialmediatoday.com

Dosud měly stránky možnost “jen” posílat příspěvky v různých jazycích; příspěvky se pak zobrazovaly podle jazykové preference uživatele.

Google Places se změnily v Google+ Local pages

Google integruje stále více služeb do G+. Nyní do něj zapojil i někdejší Google Places. Do funkce Local (v češtině “Místa”) jsou integrována i “doporučení” přátel ze sítě G+, služba se tak podobá spíše Foursquare než Facebook Places.

Služba je dostupná i pro ČR. V českém G+ přibyla záložka “Místa”.

Zdroj obrázku: Screenshot z osobního G+ profilu autorky

Redesign Bit.ly

Ze sympatického zkracovače adres Bit.ly je nyní Ferda Mravenec, odkazy všeho druhu. Původně jednoduché zkracovátko (umělo statistiky a hezčí odkaz ve tvaru bit.ly/neco) se nyní snaží stát přehledem oblíbených odkazů a vše, co šlo, doplnil o social funkce. Nově si můžete zobrazit, které odkazy si uložili ti, které sledujete přes Facebook či Twitter.

Škoda, že samotné zkracování je v novém Bit.ly pekelně složité.

Více na oficiálním blogu Bit.ly.

O2 má datový tarif pro přístup na Facebook

Telefonica O2 oznámila, že 4. 6. 2012 (tj. dnes) spustí speciální datový tarif s povoleným přístupem na FB a stránky O2. Pro přístup na jiné weby si uživatel bude muset připlatit / objednat standardní datový tarif. Více v článku na Lupě.

Chystá se nový Foursquare

Geolokační síť Foursquare anoncuje změny. Podle teaserů bude zobrazovat checkiny přátel podobně jako Google Latitude. Zajímavá novinka také bude “What to do next”.

O autorovi

Marie Grafová

Marie Grafová

Už na střední škole si vedla blog, později ji pohltil svět sociálních médií. Vymýšlí a vede klientské kampaně, školí a přednáší. Volný čast věnuje knihám, filmům a mimořádně společenskému psovi Harrymu.

Komentáře

Související články