Jak vidíme sociální sítě.

K čemu vám bude Foursquare?

Foursquare je sociální síť, která svým uživatelům slouží jako průvodce městským životem. Pokud vaše cílovka žije ve městě a přicházíte s ní do přímého styku, měli byste Foursquare rozhodně přidat do své online strategie.

Proč je Foursquare tak populární a co přináší uživatelům jsem popsala na osobním blogu.

Pro majitele “městského businessu” (obchody, kavárny, restaurace, wellness…) je Foursquare jednoduše dostupný nástroj pasivní propagace. Uživatelé sami šíří vaši značku mezi své přátele a říkají jim, co si o vás myslí. Dost možná už se tak děje bez vašeho přispění.

Výhody Foursquare

  1. Šíření značky mezi přátele vašich stávajících zákazníků.
  2. Možnost posílit loajalitu stávajících zákazníků a aktivně přitáhnout nové.
  3. Přehled o tom, co se o vás mezi lidmi říká, a možnost změnit věci, které zákazníky odrazují.
  4. Kontaktní informace k dispozici bez nutnosti hledat váš web.

Chcete Foursquare využívat a nevíte si rady? Napište nám na info@fleveo.cz, rádi vám pomůžeme s jeho začleněním do online strategie.

1) Venues (místa): Uživatelé vás budou “navštěvovat”

Základní funkcí Foursquare je přihlašování (checkování) uživatelů na místě, které navštíví (venue). Venues uživatelé zakládají sami, typická místa jsou zábavní podniky, restaurace, kancelářské budovy, wellness, parky i třeba významná místa v přírodě (např. stoletá lípa). Checknutí se je dobrovolné – uživatele motivuje, že za checkiny získávají body a odznáčky.

Každý checkin se zobrazí přátelům uživatele. Pokud někdo navštěvuje často stejnou venue, šíří její pozitivní word of mouth a pasivně navádí ostatní, aby sem přišli také, až budou mít cestu kolem.

2) Special offers (zvláštní nabídky): Odměňte uživatele, kteří k vám přijdou

Podnik může prostřednictvím Foursquare nabídnout odměnu uživatelům, kteří se v něm checkují. Drobné odměny mohou motivovat k checkinu i k samotné návštěvě. Vytvářejí vaši novou konkurenční výhodu a posilují dobrý vztah se zákazníky.

Typickou odměnou je produkt / služba / část služby zdarma: restaurace může nabídnout sklenku vína k jídlu, hotel TV bez příplatku, posilovna slevu na permanentku. Odměny si určujete sami, stejně jako to, zda je dostane každý checknutý zákazník, nebo třeba jen ten, kdo vás navštěvuje nejčastěji.

Vytvoření vhodných odměn, jejich cílení a včasné změny jsou součástí dobré online strategie. Odměny by měly navazovat na aktuální situaci (teplý nápoj pro každého návštěvníka je v prosinci hit, v červnu nuda) a reagovat na to, co vaši návštěvníci dělají a vyžadují.

3) Tips (tipy): Co se o vás říká?

Ke každé venue mohou uživatelé přidávat tipy – rady budoucím návštěvníkům, co je u vás dobré a čemu se naopak vyhnout. Představte si je jako virtuální knihu stížností a přání. Tipy si lze zobrazit i před tím, než uživatel fyzicky kamkoliv přijde. Mohou tak snadno ovlivnit nákupní rozhodnutí a přivést či odlákat zákazníky.

Pozitivní / negativní tipy ovlivníte jen tím, jak kvalitní služby budete nabízet. Rozhodně je ale dobré sledovat je a poučit se z vlastních chyb. Možná ani netušíte, že máte protivnou servírku a prodáváte přesolené hranolky. Nezlobte se na návštěvníky, kteří na to upozorní, a raději vše napravte. Nejspíše pak budete aspirovat na cenu pro nejvstřícnější podnik v okolí.

4) Info: Vyjděte uživatelům vstříc

Upřímně, není nic otravnějšího než hledat info o podniku na webu zobrazeném v mobilu (Foursquare se používá hlavně na mobilních zařízeních). Uživatelé občas chtějí vědět, zda máte wi-fi, co je vaše specialita a na kterém čísle si mohou udělat rezervaci – a chtějí to vědět hned, když zrovna stojí někde venku s telefonem v ruce. Všechny tyto údaje (a spoustu dalších) můžete vyplnit do informací o venue.

Máte už svou venue na Foursquare?

Jste-li z Prahy / Brna, pak pravděpodobně ano. Pokud jste ji nezaložili vy, už ji nejspíše vytvořil některý z vašich návštěvníků. Schválně se zkuste najít na Foursquare.com (“search places”).

Vytvořenou venue můžete získat do své správy a začít s ní pracovat ve svůj prospěch. Pokud ještě žádnou nemáte, je nejlepší vytvořit si firemní profil a založit venue.

Foursquare v ostatnách městech ČR zatím pokulhává, ale kdo ví, zda se nerozjede. Založené a připravené venues se nikdy neztratí. ;)

Nejste si jisti, co a jak? Napište nám na info@fleveo.cz, rádi vám s Foursquare strategií pomůžeme.

BONUS: Přednáška Martina Hassmana

Na letošním vsetínském Barcampu měl Martin Hassman výbornou přednášku o možnostech Foursquare pro osobní i firemní využití. Podívejte se s námi:

O autorovi

Marie Grafová

Marie Grafová

Už na střední škole si vedla blog, později ji pohltil svět sociálních médií. Vymýšlí a vede klientské kampaně, školí a přednáší. Volný čast věnuje knihám, filmům a mimořádně společenskému psovi Harrymu.

Komentáře

Související články